ИЗМЕРВАНЕ НА НЕИЗМЕРИМОТО

Резултат с изображение за ЗЕМЕМЕР

Чиновниците не могат да разсъждават свободно – за фантазия не говоря.

На тях им трябват строги правила, графи, планове, графици…

И – нищо извън ограничителната чертичка.

Под „чиновници” разбирам не само и не толкова държавните служители, колкото начина на мислене на политикани и свързаните с тях ОПГ-та. Начин, който води, впрочем, и самозваните профсъюзи по очертаните коловози на ограниченото чиновническо мислене.

Така някакви „изследователи” от КНСБ взели да изчисляват колко работят учителите. И установили – с 20 часа повече през седмицата…

20 часа!

Изводът е направен по 2 300 анкетни карти. При 70 000 учители.

Да, статистиката е голяма работа – както казват някои чиновници. И винаги ще докаже, че си хапваме свинско със зеле – според класическия виц…

Проблемът е, че от това обобщение гладният си дъвче зелето – най-често сурово, и хич не намира свинското…

Няма да обсъждам верните – макар банални – изводи. Например, за лошите условия на труд. Говори се за тях, посочват се… И нищо не се променя…

Няма и да се промени…

Банални са и отдавна доказаните тежести върху здравето на учителите – неврози, психози, тревожност, депресия, увреждания на периферната нервна система и на гласовия апарат.

И, разбира се, хипертонията – дори при младите преподаватели.

Но виж – да се определят ВСИЧКИ учители като претоварени…

Едно, че е лъжа…

Второ – подобна лъжа служи за дискредитация на учителството. Бързо се установява кой колко работи…

А има, твърде много преподаватели има, които работят не 20 часа – дори повече! – над нормативите.

Все още ги има…

И си отиват постепенно…

Кой пенсиониран, кой сам напуска…

Остават немалко служители. Хора, пристигащи десет минути преди часа, влизащи, изпяващи си урока, заминаващи си…

Които не научват дори имената на децата – карат по номера. И защо са им имена – те са професионалисти. Като магистралките.

Минимум емоции – максимум сериозна работа…

Платена!

Ако не се заплаща – няма нищо повече. Ни минута, ни идейка, ни чувство в работата…

Да, пазарна икономика е… И няма как всички да живеят в пазарната среда, а даскалите да си стоят морално във Възраждането…

Но всичко това е лично!

Ще се раздава ли в работата, ще отбива ли номера – всичко зависи от човека…

Нали е свършил това, за което му плащат? Какво повече?

И това не се решава чрез идиотски директорски изисквания за 8 часов престой в школото. Нито посредством допълнителни задачи извън професионалната характеристика…

Още по-малко защитата на учителския труд може да бъде основана върху претенциите на чиновниците от КНСБ и „Подкрепа“ – фалшивите „закрилници”.

Просто фактите са такива – учителите работят ненормирано, заплащането е ниско, качеството на преподавателския състав пада…

Обърнете внимание – 8.1 на сто са отговорили, че не са притеснени на работното място. Което означава, че 92 от 100 учителя са притеснени на работното си място!!!! И се  иска от тези хора не само да са там, ами да учат децата на разумното, доброто и вечното…

Последиците са нормални…

И – както във всяка невъзможна за измерване интелектуална дейност – решението на проблемите е в самите учители.

Ако могат и желаят – ще се трудят заради идеята.

Ако не могат и не желаят…

Ами поредната пазарна зона, в която парите не променят манталитета…

А що се отнася до трудова среда, материална база, нормални условия и инструменти, модерна техника, права и задължения…

Аз лично отдавна съм се отказал от оптимизъм по тези теми…

Има ли даскали?

Засега има…

Преподават ли?

Да, изнасят уроците си…

Вживяват ли се в ролята си на просветители?

Що? Кой плаща за това?

Причината…

Е, ако не я вижда човек – с обяснения не става…

С пари още по-малко…

Ако вдигнат тройно заплатата на тракториста Пешо – ще полети ли с трактора?

П.П. И пак да кажа – не вярвайте на чиновниците от КНСБ, „Подкрепа“, МОН и други групировки…

Попитайте учителите…

Чиновниците не могат да разсъждават свободно – за фантазия не говоря.

На тях им трябват строги правила, графи, планове, графици…

И – нищо извън ограничителната чертичка.

Под „чиновници” разбирам не само и не толкова държавните служители, колкото начина на мислене на политикани и свързаните с тях ОПГ-та. Начин, който води, впрочем, и самозваните профсъюзи по очертаните коловози на ограниченото чиновническо мислене.

Така някакви „изследователи” от КНСБ взели да изчисляват колко работят учителите. И установили – с 20 часа повече през седмицата…

20 часа!

Изводът е направен по 2 300 анкетни карти. При 70 000 учители.

Да, статистиката е голяма работа – както казват някои чиновници. И винаги ще докаже, че си хапваме свинско със зеле – според класическия виц…

Проблемът е, че от това обобщение гладният си дъвче зелето – най-често сурово, и хич не намира свинското…

Няма да обсъждам верните – макар банални – изводи. Например, за лошите условия на труд. Говори се за тях, посочват се… И нищо не се променя…

Няма и да се промени…

Банални са и отдавна доказаните тежести върху здравето на учителите – неврози, психози, тревожност, депресия, увреждания на периферната нервна система и на гласовия апарат.

И, разбира се, хипертонията – дори при младите преподаватели.

Но виж – да се определят ВСИЧКИ учители като претоварени…

Едно, че е лъжа…

Второ – подобна лъжа служи за дискредитация на учителството. Бързо се установява кой колко работи…

А има, твърде много преподаватели има, които работят не 20 часа – дори повече! – над нормативите.

Все още ги има…

И си отиват постепенно…

Кой пенсиониран, кой сам напуска…

Остават немалко служители. Хора, пристигащи десет минути преди часа, влизащи, изпяващи си урока, заминаващи си…

Които не научват дори имената на децата – карат по номера. И защо са им имена – те са професионалисти. Като магистралките.

Минимум емоции – максимум сериозна работа…

Платена!

Ако не се заплаща – няма нищо повече. Ни минута, ни идейка, ни чувство в работата…

Да, пазарна икономика е… И няма как всички да живеят в пазарната среда, а даскалите да си стоят морално във Възраждането…

Но всичко това е лично!

Ще се раздава ли в работата, ще отбива ли номера – всичко зависи от човека…

Нали е свършил това, за което му плащат? Какво повече?

И това не се решава чрез идиотски директорски изисквания за 8 часов престой в школото. Нито посредством допълнителни задачи извън професионалната характеристика…

Още по-малко защитата на учителския труд може да бъде основана върху претенциите на чиновниците от КНСБ и „Подкрепа“ – фалшивите „закрилници”.

Просто фактите са такива – учителите работят ненормирано, заплащането е ниско, качеството на преподавателския състав пада…

Обърнете внимание – 8.1 на сто са отговорили, че не са притеснени на работното място. Което означава, че 92 от 100 учителя са притеснени на работното си място!!!! И се  иска от тези хора не само да са там, ами да учат децата на разумното, доброто и вечното…

Последиците са нормални…

И – както във всяка невъзможна за измерване интелектуална дейност – решението на проблемите е в самите учители.

Ако могат и желаят – ще се трудят заради идеята.

Ако не могат и не желаят…

Ами поредната пазарна зона, в която парите не променят манталитета…

А що се отнася до трудова среда, материална база, нормални условия и инструменти, модерна техника, права и задължения…

Аз лично отдавна съм се отказал от оптимизъм по тези теми…

Има ли даскали?

Засега има…

Преподават ли?

Да, изнасят уроците си…

Вживяват ли се в ролята си на просветители?

Що? Кой плаща за това?

Причината…

Е, ако не я вижда човек – с обяснения не става…

С пари още по-малко…

Ако вдигнат тройно заплатата на тракториста Пешо – ще полети ли с трактора?

П.П. И пак да кажа – не вярвайте на чиновниците от КНСБ, „Подкрепа“, МОН и други групировки…

Попитайте учителите…

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s